fredag 4. desember 2009

Så mye å tenke på...

Det var deilig å få kirken i boks, men nå må vi finne lokaler, og det er ikke like lett her i Østfold. Iallefall ikke når jeg ikke er herifra opprinnelig og ikke har for vane å fly i bryllup..hihi.. Har vært i 2 bryllup her, og begge har hatt selskapet i gamlebyen i fredikstad. Ene paret i grundmurede provianthus, men de andre var et sted jeg tror heter tøyhuset. Likte provianthuset veldig godt, men syntes det ble veldig varmt der... Tøyhuset var ikke så stilig, men mer luftig. Ellers har jeg sett Elingaard på nett, der ser det jo veldig koselig ut! Noen som vet om lokaler i Østfold (sarpsborg/fredrikstad)?
Ønsker et sted hvor vi kan ha med drikkevarer og sånt selv, hvis ikke blir det alt for dyrt... Gjerne noe litt stilig :)
Ellers har jeg tittet litt på inbydelser etc, og kaketopper, og fant noen stilige på denne siden:
Har litt lyst å gjøre noe moro ut av kaketoppen, og likte spesielt disse godt:
Hvem er sjefen?... hihi


Eller slik det har blitt i dagens samfunn, vi prater i telefonen i tide og utide...

Eller bare et lite knyp i rompa, noe jeg faktisk gjør ganske mye, både småklyper og klasker;)

Ellers har jeg kommet frem til ca 70 gjester, og dette er igrunn bare "måbe" mennesker, og enda er det kanskje flere som skulle vært bedt, men vi må sette strek et sted, vil skal trods alt dekke dette også!

Håper vi kommer over et fint lokale snart, slik at vi kan begynne å tenke på inbydelser og annet morsomt :)
Klem
Hege

3 kommentarer:

  1. Jeg hadde gått for den siste kaketoppen, kjempeherlig og flørtende! Får håpe du finner det lokalet du ønsker, vanskelig det der! Hadde det vært litt mer sommer kunne du jo funnet en flott hage og satt opp party-telt, vet om flere som har gjort det, man leier gulv til å ha inni også! Eller hva med å leie en båt? Spørs hvor mange dere blir da?! Da vi giftet oss synes jeg ikke det var noen fine lokaler her i Larvik, så vi endte opp på Tjøme. Mange overnattet, og det var veldig koselig å spise frokost dagen etterpå med noen av gjestene også.
    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  2. Hej här också! :-) Jag brukade lång tid på att fina brudpar till tårtan. Ville att de skulle ha samma hårfärg som oss! (båda blonda!)Ha,ha!!Härlig tid du har framför dig! Kram Alexandra

    SvarSlett
  3. Hei, hei! Svarer her inne jeg da, så har du det på riktig sted ;)

    Vi hadde et liiiite bryllup, med bare 20 stk, men vi hadde det på Torderød fordi mammas samboer har kontor i 2. etg der - vi betalte ikke for å leie det. Men det koster ca 6.000,- for å leie hele første etasje, og med såpass med gjester må dere nok det. Da er det inkludert vasking, dere må bare rydde selv. (Tror jeg)

    Jeg har vært i bryllup der for noen år siden, de hadde ca 60-65 gjester. Tror det er max hva det er plass til. Men det fungerer veldig bra!

    Velger dere Torderød må dere også velge cateringen fra Skipperstua i Drøbak. Men det er ikke noe minus - utrolig god mat!!!!

    SvarSlett