fredag 11. desember 2009

Vielsen...når er best?


Jeg har i utgangspunktet reservert vielsen kl 13.00, men begynner å lure på om det er litt tidlig. Tidspunktene jeg kunne velge mellom var:
Kl 13.00
Kl 14.30
Kl 16.00

Klokken 16.00 blir for sent, men nå er jeg usikker på om jeg skulle byttet til kl 14.30.
Grunnen til at jeg valgte kl 13 var fordi jeg tenkte at det fort ble mørkt siden det er oktober, men såå fort mørket blir det vel ikke, og dessuten syntes jeg ikke man kan spise middag før i 5 tiden, og da blir det brått veldig langt imellom...


Noen tanker rundt dette? Hva høres ut som en bra vielsestid og en bra middagstid?

Klem Hege

3 kommentarer:

  1. Hehe,du kan da laget et pepperkakehus;)
    Det var min samboer som ville at vi skulle lage ett sammen. Men det ble nok jeg som både lagde deigen, tegnet maler, kjevlet osv:P Å da skulle han ikke få pynte nei,den jobben skulle jeg få:) Jeg synes 13.00 er grei tid egentlig, fordi tiden går!! Engang jeg var i bryllup og vielsen var 13.00 og middagen 17.00,men likevell ble det ikke laaang tid imellom. Spesielt ikke for brudeparet som gjerne skal ta bilder osv etterpå.. Hvis det blir 14.30 blir det kanskje mere stress? Middagen tar ofte mye lengre tid enn man tror og.. Men det må jo dere finne ut av selv:)

    SvarSlett
  2. Så koselig med eegen bryllupsblogg! Vi skal også gifte oss snart (24. april) og vi har en egen "info side". Tror ikke det er så mange gjester som har vært innom enda da men.
    Jeg har også tenkt mye på når vielsen skal være i forhold til middagen. Jeg tror nå jeg har landet på at vielsen blir kl 15 og middagen kl 18. Vi skal ha human etisk vielse og den tar visstnok bare ca 20 min. Men, vielsen og selskapslokalet er ca 4 mil fra hverandre så det er greit med litt tid på å komme frem og tilbake og ikke minst tid til å ta bilder.
    Mye å tenke på! Også bare 4 måneder igjen for vår del. Tiden kommer til å fly nå etter jul tror jeg!
    Klem AG

    SvarSlett
  3. Vi hadde vielsen kl 15, men vi var på Tinghuset og det var over på 15 min. Dere skal i kirken, da må dere nok regne med en times tid der, og det tar nok minst 2 timer å ta bilder...

    Vi spiste kl 17.30 og det holdt akkurat...

    Så jeg ville nok valgt kl. 13, så trenger dere hvertfall ikke stresse!

    SvarSlett