onsdag 13. januar 2010

Fargen er Blå!

Min yndlingfarge har alltid vært blå, da helst mørkeblå. Og med en gang jeg begynte å tenkte bryllup hadde jeg lyst på mørke blå detaljer.
Men problemet mitt dukker opp når vi kommer til blomster...
Når jeg går i blomsterbutikker er det sjeldent det er blå blomster, og iallefall mørkeblå blomster...
Er det noen som gi meg navn/link etc på blå blomster som kan være fint i et bryllup.
Jeg har tenkt en annen tanke også; at det gikk ann å bruke blått sløyfebånd eller bare små detaljer av blått.. noe i buketten...

Men her trenger jeg absolutt råd og innspill...
Fant denne bukette på nett:

Og dette var jo absolutt en løsning. Kanskje ikke dette med fargenyanser er så farlig...?Tema kan kanskje være blått, og jeg kan bruke litt mørkere blått på invitasjoner etc, men ha litt lysere i buketten. Jeg ser overhode ikke for meg en helt blå bukett, men kanskje som denne.. hvitt med blå detaljer..

Jeg er åpen for alle innspill rundt dette :)

Klem Hege


6 kommentarer:

  1. Riddersporer får du i hvertfall i mørkeblått. Hvordan de egner seg i en brudebukett, vet jeg ikke.
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  2. En link til deg....
    http://images.google.co.uk/images?hl=en&um=1&sa=1&q=bridal+bouquets+blue&aq=f&oq=&start=0

    SvarSlett
  3. Blå blomster: Salvia patens, flere forskjellige blå hjelm f.eks. Aconitum henryi 'Spark', Campanula, ridderspore/Delphinium belladonna el. D. pacific, hagestikle/Eryngium planum, akeleier og iriser. Det finnes mange flere. Hør i blomsterbutikker om hva som finnes av blå blomster. De skal ha liste over hva som er tilgjengelig til de forskjellige årstidene.

    Jeg ordnet en dekorasjon i gave en gang. Og i den brukte jeg blå iris, fresia og hosta. Se i albumet mitt. (fikk ikke til å lage link)

    SvarSlett
  4. Blå fresia synes jeg er fint eller blå hortensia (det kan jo være kjempeflott i buketter!). Og disse burde det jo være mulig å få tak i i oktober også:)
    Ha en finfin dag!
    Klem AG

    SvarSlett
  5. Det er lekkert...:-) som AG sier, tenke over hva dere kan få tak i av blå blomster i oktober.:-) Sikker på du vil like mitt "nyttårsbord"...det går i litt blått, også julens bord hadde jeg i litt blått, men det var nesten umulig å oppdrive blå/lilla blomster på den årstiden, så jeg måtte bruke svibler som hadde sprunget ut, som jeg skjærte av og satte i vann sammen med de andre blomstene.:-)

    Masse lykke til, titter nok innom deg og følger med på forbredelsene deres.:-) Gry

    SvarSlett
  6. "Something old, something new, something borrowd and something blue" heter det seg jo at man skal ha til i et vellykket bryllup, men om det stemmer, det aner jeg ikke!

    Blå hortensia er jo pent. Se bl.a. på www.primaflor.no
    Masse blomster der, også god hjelp.

    Eller hva med å kle om brudgomen i blått istedet for svart?!?
    Blåpoteter (også kalt kongo potet) til maten istedet for vanlig poteter?

    Skal sette hjernen i sving for å tenke blått jeg!

    Klem, Line.

    SvarSlett