torsdag 25. februar 2010

Mere blått...

Jeg fikk endelig somlet meg til en blomsterbutikk i går... Måtte jo ha litt friske blomster siden alle tulipanene hadde bestemt seg for å blomstre ferdig..
Så da fikk jeg spurt litt om blå blomster..
Det finnes ikke sååå mange skikkelig blå blomster i floraen vår, spesielt ikke om man skal ha dem litt mørke, da går de lett over i lilla.. men vi fant en fin blå blomst jeg ikke engang har tenkt på tidligere...
Nemlig Hortensia... Så jeg måtte søke opp noen buketter med blå hortensia, og det var jo rett og slett ganske stilig, og enkelt å bruke på border og sånt også da .. til pynt...
Kjenner jeg ble litt lettet nå. Som hun sa finnes det flere, og om jeg finner noen jeg liker så kunne de sjekke om de kunne få tak i, men hortensia var visst ikke noe problem.
Fargen er kanskje litt lysere enn hva jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men etter å ha søkt litt rundt på nett så liker jeg absolutt tanken...!
Hvit og blå bukett... liker tanken :)
Så da er det mere å finne ut om det trengs noe annet blått, og så finne en type bukett man liker.. :)

klem Hege

4 kommentarer:

  1. Du kan jo se på andre farger også da:) Alt må jo ikke matche helt perfekt. Og vi i brudefølget kan jo ha andre farger enn blått vi også:)
    Hortensiaen var veldig fin da:)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte buketter! Hortensia og hvite roser var superlekkert da:)
    Klem AG

    SvarSlett
  3. Koselig bryllupsblogg og nydelige buketter du viser frem :) Jeg synes det er kjempefint med blå blomster selv, og hortensia er en av mine favoritter. Har vært inne på tanken på å bruke den i buketten selv, men jeg vet ikke helt om jeg tør det..

    Tusen takk for hyggelig kommentar på invitasjonene, det varmer godt :)
    Jeg er veldig spent på hvordan du tenker å lage deres invitasjoner. Gleder meg til å se :)

    Bryllupet er i begynnelsen av august, så vi har fortsatt god tid. Men vi skal begge ha en heftig eksamensperiode i mai-juni, så har veldig lyst til å bli ferdig med en god del til det. Særlig kjolen :)

    Ha en fin kveld!
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Hei!

    Tips til blå brudebukettblomst. Vander-orkide, fantastisk fln blålilla blomst!! Den hadde jeg, kjempefornøyd selv og fikk mye skryt.
    :-)

    SvarSlett