mandag 28. juni 2010

I jungelen av bryllupskaker

Bryllupet nermer seg, og det er jo trods alt litt igjen å gjøre... Nå har jeg begynt å tenke på bryllupskake, og det første som slår meg er at bakeriene er dårlig på internett... Eneste bakeriene jeg har funnet på nett i nærheten er Butterfly og Råde Bakeri.
En annen ting som slår meg nok en gang er at i kake og lokale-målestokk så må vi skulle ha et stooort bryllup... hvis ikke jeg er helt på bærtur når det gjelder logikken bak "antall biter"... Man skal regne 1 bit per person eller ??
Jeg har nemlig ca 75 personer på gjestelisten min når vi har kommet så langt som til kake... og nesten alle kaker er 50 biter... sett noen få til 70 og til 80.... hjelp..!
Usikker på hva slags kake vi vil ha også...  Selv er jeg ingen kake eller dessert menneske... men ser nok for meg en marsipankake av et slag... eller kanskje en etasje med sjokolade eller noe annet.. går det ann mon tro..!?
Kaken under falt jeg skikkelig for.... men den stå stooooor ut igjen! Råde bakeri hadde kun bilder på sidene sine, ikke noe informasjon på hvor mange biter eller hvor mye de koster... så jeg har ringt og de skulle sende meg informasjon pr. post... i 2010... spurte om de hadde noe info digitalt da.. og da sa hun at hun sikkert kunne få scanna det inn... men da er det like greit å få det i posten...
Dette var den eneste sjokoladekaka jeg fant.. men redd det blir enda mer mektig enn marsipan... men vi får se hva de har å tilby.... har ringt litt rundt også, men alle sier vi må komme å se... det er lett når de stenger kl 16.30... det er da jeg tar toget fra Oslo det...!
VEl vel.. hva ville dere hatt på deres bryllupskake?? Eller hva hadde dere(om dere allerede er gift)?
OG har dere en anbefaling å komme med når det gjelder kjøp av bryllupskake i området rundt Sarpsborg?
Mange valg man må ta når det skal arrangeres bryllup... ;) Men for hvert valg som tar så kommer man et skritt nermere målet... og jeg har fortsatt over 3 mnd igjen ;)


Bildene er lånt fra Råde bakeri og Butterfly (link under hvert bilde)


Klem Hege

5 kommentarer:

  1. `Hei hei!Så fine kaker:) Jeg er utdannet konditor og jobbet som det i 8 år(ikke nå lenger da).
    Er fra Frekkstad og er kjent med en del konditorier der. Hvis jeg bodde i Østfold ville jeg bestilt fra Råde Bakeri. Jeg syns de er veldig flinke og kakene er lekkre og gode.
    Jeg ville hatt kake med hvit sjokoladetrekk og friske blomster/frukt eller fromasj/mousse kake med friske bær:)

    Med 75 pers er jeg ganske sikker på at det holder med 3 etg. Hva med å bestille en kake vedsidna med feks 2 hjerter med bro over? Eller bare en stor hjertekake? Regner med det er mange andre kaker der også?;)

    Det er sikkert mulighet for å ta med bilde av ønsket kake om du finner en du liker på nett eller noe også;)

    Ønsker deg en superherlig dag!
    Klem fra
    Lottis:)

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke så fryktelig glad i kake, men sjokoladekake ser godt, så det hadde nok blitt en sjokoladekake tenker jeg. :)

    SvarSlett
  3. Hei Hege,

    Du skrev en inlegg på bloggen min angående bryllupskakene mine. Nå bor jeg i Sogn og Fjordane men er helt sikker på at det bor noen dyktige kakebakere der du bor. Hos www.kakeboksen.no kan du etterlyse kakebakere :) Lykke til!!

    SvarSlett
  4. Hei!
    Fantastiske kaker! Som deg, er ikke jeg spesielt kake-menneske. Men man må jo ha bryllupskake ja;)
    Beste bryllupskaken jeg har spist er i min søsters bryllup, sjokoladekake! Som en har foreslått over her, hvit sjokolade må jo være perfekt!! Tommel opp herfra for det ;)

    Ha en fortsatt fin sommer Hege!
    Klem J

    SvarSlett
  5. Hei så gøy med bryllup! Det er første gangen jeg er inne på bryllupsbloggen din. Av erfaring fra vårt bryllup, så går det ikke så mye bryllupskake. Hvertfall ikke hvis du skal ha andre kaker på kakebordet også. Vi var 70 personer og det ble kun spist 1,5 kake. Vi hadde 6 etg , men egentlig kun fordi det skulle se bra ut. Det finnes også en del private som lager spesielle kaker med personlig preg og farger, men som andre sier er råde bakeri veldig flinke!
    Lekre inbydelser dere hadde også.Lykke til med kakevalg og annen planlegging.
    klem

    SvarSlett